1 YIL DOLMADAN ANLAŞMALI BOŞANMA MÜMKÜN MÜ?

Hayır, bir yılını doldurmamış olan evliliklerde açılacak olan dava ancak çekişmeli olarak yürütülür. Henüz bir yılı dolmayan evliliklerde eşlerin ikisi de boşanmak istese bile anlaşmalı boşanamama sorunuyla karşılaşılmaktadır.

Peki bu sorunun bir çözümü yok mudur?

Kimi durumlarda çekişmeli boşanma davası kısa sürede bitirilebilmektedir. Fakat bu durum pratikte oldukça zor bir ihtimaldir.

Örneğin

1 yıl dolmadan anlaşmalı boşanma davası açamayacak bir çift;

çekişmeli boşanma davası açarak mevcut boşanma nedeninin ispatını somut deliller ile bu durumu ispatlayarak

ve karşı tarafında bu boşanma sebebini kabul etmesi ve tanıkların ön duruşmada dinlenmesi ile hızlı bir şekilde çekişmeli boşanmak mümkündür.

1 YIL DOLMADAN ANLAŞMALI BOŞANMA MÜMKÜN MÜ?

Teoride çekişmeli boşanma davası gibi görülecek olan bu dava pratikte anlaşmalı boşanma gibi kısa bir sürede sonuçlandırılabilir.

Bu örneği biraz daha açmak gerekirse,

bir yıl dolmadan anlaşmalı boşanma davası açamayan bir çiftin, aldatma nedeniyle boşanmak istemesi fakat anlaşmalı boşanamamaları durumunda,

çekişmeli olarak açılacak olan dava içerisinde aldatan eşin kusurunu kabul etmesi,

tanık beyanlarının dinlenmesi,

somut deliller ile aldatmanın ispatının yapılması durumunda hakimden boşanma yönünde iki tarafın da isteğinin iletilmesi davanın seri bir şekilde sonuçlandırılmasına olanak sağlayabilir.

1 yıl dolmadan anlaşmalı boşanma yapmak isteyen kişiler açısından bu süreci hukuki anlamda kusursuz yürütmek gerekir. O nedenle tarafların ikisinin de boşanmak istemesi durumunda uzman bir boşanma avukatı ile iletişime geçilerek en kısa sürede boşanma sağlanabilir.

1 yıl dolmadan anlaşmalı boşanma davası açılamayacağından, bu tür evliliklerde çekişmeli boşanma davası açılarak sonrasında bu davanın anlaşmalı boşanma davasına çevrilmesi de mümkündür.

Bu da hızlı bir şekilde boşanılmak istenmesi durumunda uygulanacak yöntemlerden birisidir.

Örneğin evliliğin 10. ayında taraflar, anlaşmalı boşanamayacakları için çekişmeli boşanma davası açmak durumundadırlar.

Fakat 2 ay sonra evlilik bir yılını dolduracağı için,

2 ay sonrasına alınacak duruşma gününde eşlerin boşanma yönünde uzlaştığı

ve anlaşmalı olarak bu süreci sonlandırmak istenildiği,

hakime iletilerek çekişmeli boşanma davasının anlaşmalı boşanma davasına dönmesi sağlanabilir.

BU KONUYLA İLGİLİ DİĞER YAZILARIMIZ:

Paylaşımlarımız ile ilgili yorumlarınız bizim için değerlidir.

WhatsApp Bize Ulaşın