Kasım 2019

Yargıtay Kararı

İkinci Defa Hükmün Açıklanmasının Geri Bırakılması Kararı Verilebilir mi?

Bu konu biraz karışık. Şöyle izah etmeye çalışalım konuyu. Ceza Muhakemeleri kanununun 231/8. maddesi 18.06.2014 Tarihinde değişti. Bu tarihe kadar işlenen suçlarda 1 den fazla HAGB kararı verilebiliyordu. 18.06.2014 tarihinde 231/8. fıkraya “Denetim süresi içinde, kişi hakkında kasıtlı bir suç…

Yanaktan makas almak tazminat sebebi

Yargıtay’dan Emsal Karar: “Yanağından Makas Alınan İşçi Manevi Tazminat Alabilir”

YARGITAY9. Hukuk DairesiEsas Yıl/No: 2015/32526Karar Yıl/No: 2019/5034Karar tarihi: 28.02.2019İŞÇİ ALACAKLARI DAVASI – İŞYERİ YETKİLİSİNİN DAVACININ YANAĞINA DOKUNDUĞU MAKAS ALDIĞI – KÜLLÜK FIRLATMAK SURETİYLE KİŞİLİK HAKLARINA SALDIRIDA BULUNULDUĞU – MANEVİ TAZMİNATIN KOŞULLARININ BULUNDUĞU – İSTEĞİN REDDİNİN İSABETSİZ OLUŞU ÖZET: Dosya içinde…

Taşınmaz-Hukuku

İhalenin Feshi Davası

İhalenin feshi davası  Neden açılır? Davalısı Kimdir? Dava Açma Süresi Nedir? Zamanaşımı süresi ne kadardır? İhalenin feshi davası kimler tarafından açabilir? Yetkili ve görevli mahkeme hangisidir? Dava Şartları ve sonuçları nelerdir? İhale ile satışta usulsüzlük olması durumunda açılması gereken dava ihalenin feshi davasıdır. İhalenin feshi davası İcra ve İflas Kanunu 134. Md.’de düzenlenmektedir. Cebri icra yoluyla yapılan satışlarda usulsüzlük bulunması durumunda açılan bu dava hakkında ayrıntılı bilgileri aşağıda sunduk.

Noterde Düzenlenmeyen Ön Ödemeli Konut Alımı İçin Yapılan Taşınmaz Satış Vaadi Sözleşmesinden Vazgeçebilir miyim?

T.C. YARGITAY 13.Hukuk DairesiEsas: 2016/12872Karar: 2019/4503Karar Tarihi: 03.04.2019 SÖZLEŞMENİN İPTALİ DAVASI – TAPU KAYDINDA DAVA KONUSU YERİN MALİKİ HALEN DAVALI ŞİRKET OLDUĞUNA GÖRE DAVACI GEÇERSİZ SATIŞ VAADİ SÖZLEŞMESİ NEDENİYLE SEBEPSİZ ZENGİNLEŞMEYE DAYALI DAVA AÇABİLECEĞİ – HÜKMÜN BOZULMASI ÖZET: Kaynağını Borçlar…

Taşınmaz Satış Vaadi

İnşaat Şirketi Mağdurları Dikkat: “Taşınmaz Satış Vaadi Sözleşmesi Resmi Şekil Şartına Uyulmadan Yapılmışsa Geçersizdir.”

Geçen yıldan beri devam eden ekonomik kriz sebebiyle, inşaat şirketlerinin zor günler geçirdiği ve bu nedenle taahhütlerini yerine getiremedikleri, ön ödemeli olarak sattıkları daireleri teslim edemedikleri, bu nedenle de çok sayıda mağdur oluştuğu bu günlerde Cansız Hukuk Bürosu olarak size…

ANKESÖRLÜ TELEFONDAN ARDIŞIK ARAMA

Yargıtay 16. Ceza Dairesi “Ankesörlü Telefon” Sebebiyle Fetö Örgüt Üyeliği İçin 8 Kriter Belirledi

Yargıtay 16. Ceza Dairesi, FETÖ’nün gizli haberleşme yöntemi olarak kullandığı ankesörlü telefonla ardışık aramaların, kişinin örgütle bağlantısını gösteren hukuka uygun delil sayılmasıyla ilgili 8 kriter tespit etti. Daire, bu kriterlere uyan aramaların suç delili sayılacağına karar verdi Yargıtay 16. Ceza…