Sigortasız İşçi Çalıştırmadan Önce “MUTLAKA BU YAZIYI OKUMALISINIZ”

Paylaşımı Yapan Av.Mehmet CANSIZ on

Sigortasız işçi çalıştırmaya SGK’nın vereceği cezalar asgari ücrete bağlanmıştır. Dolayısıyla her altı ayda bir asgari ücrete bağlı olarak artış gösterir.Açıklamalar aşağıya çıkartılmıştır.

Sakın  sigortasız işçi çalıştırmayın .

Sigortasız işçi çalıştıran işveren 1 yıl için asgari ücretin 38 katı ceza öder.

İşletme defteri tutan asgari ücretin 32 katı öder.  İşveren defter tutmuyorsa özel inşaat gibi 1 yıl için 28 asgari ücret katı ceza alır.

Özet olarak sigortasız işçi çalıştıran işveren cezaları asgari ücrete bağlanmıştır.

• Sigortasız işçi çalıştıran işe giriş bildirgesi vermediği için  2 asgari ücret miktarı ceza ödemek zorunda kalacaktır
  • Sigortasız işçiyi aylık prim hizmet belgesinde de göstermemiştir. Bu yüzden de her ay 2 asgari ücret miktarı ceza ödemek zorunda kalacaktır
  • Ücret bordrosunda göstermediği için yarım asgari ücret miktarı ceza ödemek zorunda kalacaktır
  • Yasal defterlerine kaydetmediği için her ay yarım  asgari ücret miktarı ceza ödemek zorunda kalacaktır.

Yani Kısaca Özetlemek Gerekirse, 1 işçiyi 1 yıl sigortasız olarak çalıştıran işveren Sadecce SGK ya 38 asgari ücret miktarı kadar ceza ödemek zorunda kalacaktır.

• Ayrıca İşçi Ücretini bankaya yatırmadığı için de  cezası var .
  • Kıdem ve ihbar tazminatı hakkı doğar. Sgk primleri gecikme zammı ile tahsil edecek.
  • Teşvikleri de iptal olur işverenin.
  • İşçi İşkazası geçirirse  kendisine eşine çoluğuna çocuğuna bağlanacak maaş sorgusuz sualsiz sigortasız çalıştıran işverenden tahsil edilir.

Sigortasız çalışanlar nereye şikayet edebilir .Alo 170 i arayın dilekçe ile sgk il müdürlüğü veye sgk merkezlerine başvurabilirsiniz.

Şimdi aşağıda sigortasız işçi çalıştırmanın cezaları geniş kapsamlı anlatılmıştır.

1) SGK Müfettişi veya SGK denetmeni  inceleme sonucu sigortasız işçi çalıştığını  tespit yaparsa ödenecek cezalar:   1 yıl için ve 1  sigortasızı baz alıyoruz  .Eğer sigortasız sayısı artarsa aşağıdaki tabloya sadece  işe giriş bildirgesi cezası eklenir. Ayrıca sigortasız çalışanların çalışma süreleri artttıkca ücret bordrosu ve defter kayıt belgelerinin geçersizliğine bağlı cezalar üst sınıra kadar artar.

a) Bilânço esasına göre defter tutmakla yükümlü olanlara sigortasız işçi çalıştırdığından dolayı (1yıl için 1sigortalı) 38 asgari Ücret ceza verilir.
b)  Diğer defterleri tutmakla yükümlü olanlara sigortasız işçi çalıştırdığından dolayı  (1 yıl için 1 sigortalı ) 32 asgari Ücret ceza verilir.
c) Defter tutmakla yükümlü olmayanlara sigortasız işçi çalıştırdığından dolayı (1 yıl için 1 sigortalı ) 29  asgari Ücret ceza verilir.

0 Yorum Yap