Adli Tatil

Kanun No: 6100
Hukuk Muhakemeleri Kanunu (HMK) (YÜR. TAR.: 01.10.2011)

Kabul Tarihi: 12.01.2011
RG Tarihi: 04.02.2011
RG No: 27836

Adli tatil süresi

MADDE 102 – (YENİDEN DÜZENENMİŞ MADDE RGT: 07.07.2013 RG NO: 28700 KANUN NO: 6494/30) (KOD 2) (KOD 1)
(1) Adli tatil, yirmi temmuzda başlamak, otuz bir ağustosta sona erer. Yeni adli yıl bir eylülde başlamak.

Adli tatil’de başvuru dava ve işler

MADDE 103 – (1) Adli tatilde, ancak geçerlidir dava ve işler görülür:

a) İhtiyati tedbir, ihtiyati haciz ve delillerin tespiti gibi geçici hukuki koruma, deniz raporlarının alınması ve dispeçci atanması talepleri ile bunlara karşı yapılacaktır.

b) Her çeşit nafaka davaları ile soybağı, velayet ve vesayete sahiptir dava ya da işler.

c) Nüfus kayıtlarının düzeltilmesi işlerini ve davaları.

ç) Hizmet akdi veya iş sözleşmesi yoktur işçilerin açtıkları davalar.

d) Ticari defterlerin kayblanması ile ilgili kayıp belgeleri içeren talepleri ile kıymetli evrakın kaybından doğan işleri.

e) İflas ve konkordato ile sermaye çevreleri ve kooperatifleri uzlaşma üzerinde yeniden yapılandırma.

f) Adli tatilde yapılacaktır.

g) Tahkim organına göre, mahkemenin görevini veren dava ve işler.

ğ) Çekişmesiz yarındır.

h) Kanunlarda bulunan taraf veya taraflardan birinin talebi, mahkemece ivedi görülmesine karar verilen dava ve işler.

(2) Tarafların anlaşmasıyla veya dava bir tarafın yokluğunda görünmekte olduğu hazır olan tarafın talebi üzerine, görsel iş ve davalara bakılması, adli tatilden sonraya bırakılabilir.

(3) Adli tatilde, davalar, davalar, davalar, davalar, davalar, davalar, borçlar bir mahkemeye, bölge adliye mahkemesine veya Yargıtaya gönderilmesi taslağı.

(4) Bu madde hükümleri, bölge adliye mahkemeleri ile Yargıtay incelemeleri de uygulanır.

Adli tatil’in sürelere etkili

MADDE 104 – (1) Adli tatil tabi olan dava ve işlerde, bu kondisyonun sürmesideki bir süreliğine bitmesi için tatil zamanına rastlanırsa, bir karara olmak gerekir.

“Terk Sebebiyle Boşanma Davası” Hangi Şartlarda açılabilir?

EN_US
TR EN_US