ANLAŞMALI BOŞANMA DAVALARI

Anlaşmalı boşanma davası

Anlaşmalı Boşanma Nasıl Yapılır?

Boşanma davaları şekil ve usul yönünden farklılık gösterir. Boşanma sürecinde bireyler anlaşmalı veya çekişmeli boşanma yoluna gidebilirler. Anlaşmalı boşanma nasıl yapılır diyen bireyler açısından anlaşmalı boşanabilmek için 4721 sayılı Türk Medeni Kanunu’nda hükmedilen “anlaşmalı boşanma şartları” yerine getirilmiş olmalıdır. Kanunun hükmettiği anlaşmalı boşanma şartlarına sahip olmayan kişiler açısından anlaşmalı boşanmak mümkün olmamaktadır. Açılacak olan boşanma davası onlar için çekişmeli olarak yürütülecektir.

Anlaşmalı Boşanma Davası

Şartları Nelerdir?

Medeni Kanun anlaşmalı boşanabilmek için hükmettiği anlaşmalı boşanma şartları;

1- Evliliğin anlaşmalı boşanma yolu ile sonlandırılmak istenmesi durumunda eşlerin öncelikle en az bir yıl evli kalmış olmaları gerekir. Bir yıldan daha kısa süren evliliklerde anlaşmalı boşanma davası açılamamaktadır.

2- Anlaşmalı boşanmak için eşler, maddi ve manevi tüm hukuki sonuçlar üzerinde uzlaşma içerisinde olduklarını hazırlanacak olan anlaşmalı boşanma protokolü içerisinde beyan etmelidirler. Boşanma protokolü anlaşmalı boşanmaların omurgasını oluşturur.

3- Anlaşmalı boşanmalarda tarafların davaya katılmaları zorunludur. Bu zorunluluğun sebebi eşlerin,anlaşmalı boşanma protokolü içerisinde verdikleri beyanları hakimin teyit etmesidir.

Anlaşmalı Boşanma Davası Nasıl Açılır?

Anlaşmalı boşanma davası, tarafların en kısa süre içerisinde boşanmalarına olanak sağlayan boşanma şeklidir. Anlaşmalı boşanma davası açılırken, hazırlanacak olan anlaşmalı boşanma dilekçesi ile birlikte yetkili mahkemeye başvuru yapılmalıdır. Boşanma davalarında görevli mahkemeler Aile Mahkemeleridir. Aile Mahkemesi bulunmayan yerlerde ise boşanma davası Asliye Hukuk Mahkemelerinde açılmalıdır.

Anlaşmalı boşanmaları davası nasıl açılır diyen kişiler, eşleri ile birlikte son altı ay içerisinde ikamet ettikleri yerde bulunan Aile Mahkemesine boşanma istemiyle dava açmalıdırlar. Eşlerin altı aydan daha uzun bir süredir farklı yerlerde ikamet etmeleri durumunda boşanma davası davalının bulunduğu yer mahkemesinde açılmalıdır.

Anlaşmalı Boşanma Dilekçesi Nasıl Yazılır?

Boşanma dilekçesi, boşanma sürecinde açılacak davanın iskeletini oluşturur. Boşanma zor bir süreçtir ve bu sürecin mutlaka hukuki altyapısının doğru bir şekilde oluşturulması gerekir. Bu noktada anlaşmalı boşanma dilekçesi hazırlarken dikkat edilmesi gereken hususlar vardır. Anlaşmalı Boşanma davası dilekçe örneği üzerinden bireylerin kendi dava dilekçelerini hazırlamak yerine uzman bir boşanma avukatı ile birlikte bu dilekçenin hazırlanması önerilir. İnternetten bulunabilecek olan anlaşmalı boşanma dilekçe örneği gelişi güzel hazırlandığı için boşanma sürecinde taraflara yarardan çok zarar getirecektir. Her evlilik içerisinde boşanmayı getiren olayların dinamiği farklı olacağından her boşanma için de kişiye özel boşanma dilekçesi hazırlanması gerekir.

Anlaşmalı Boşanma Protokolü Nasıl Yazılır?

Anlaşmalı boşanmalarda gerekli belgelerden birisi de boşanma protokolüdür. Anlaşmalı boşanma protokolü içerisinde taraflar varsa çocuğun velayetini kimin alacağı, velayeti almayan kişinin çocukla nasıl bir ilişki içerisinde olacağı ve ne sıklıkla görebileceği, evlilik içerisinde alınan malların paylaşımının nasıl yapılacağı, boşanma sonrası tazminat ve nafaka ödenip ödenmeyeceği ödenecekse bunun tutarının ne olacağı gibi bir çok hassas konuda uzlaştıklarını ifade etmektedirler. Boşanma protokolü içerisinde yapılacak hatalar ya da eksiklikler boşanma sürecinin uzamasına hatta açılacak boşanma davasının reddedilmesine neden olacaktır. Boşanma davalarının reddi gibi bir durumda ise tekrar aynı hukuki gerekçe ile boşanma davası açılabilmesi için 3 yıl beklenmesi gerekmektedir. O yüzden boşanma protokolü hazırlanma aşamasında mutlaka uzman bir boşanma avukatı tarafından destek alınması gerekir.

EŞİNİZ BOŞANMAK İSTEMİYORSA…

Paylaşımlarımız ile ilgili yorumlarınız bizim için değerlidir.

%d blogcu bunu beğendi: