Emekliye 7.500 lira ek ikramiye Resmi Gazete’de Bugün yayınlandı. ( izmir Avukatı)

Kanun No. 6770 Kabul Tarihi: 18/01/2017 MADDE 1 – 8/6/1949 tarihli ve 5434 sayılı Türkiye Cumhuriyeti Emekli Sandığı Kanununa aşağıdaki geçici madde eklenmiştir. izmir Avukati

“GEÇİCİ MADDE 226- Bu maddenin yürürlüğe girdiği tarihten önce otuz yıldan fazla emekli ikramiyesine müstahak hizmet süreleri bulunmasına rağmen, otuz tam hizmet yılı üzerinden emekli ikramiyesi ödenenlere, otuz yılı aşan her tam hizmet yılı için 50 Türk lirasının altında olmamak üzere, görevlerinden ayrıldıkları tarihteki emekli keseneğine esas aylık unsurları üzerinden aylıklarının başlangıç tarihindeki katsayılar ve emekli ikramiyesi ödenmesine esas hükümler dikkate alınarak tahakkuk ettirilecek emekli ikramiyesinin, kendilerinin veya hak sahiplerinin bu maddenin yürürlüğe girdiği tarihi takip eden bir yıl içerisinde başvuruda bulunmaları şartıyla, 7.500 Türk lirasına kadar olan kısmı başvuru tarihinden itibaren üç ay içerisinde, varsa kalan kısmı ise ilk ödeme tarihinden itibaren hesaplanacak kanuni faiziyle birlikte takip eden yılın aynı ayı içerisinde ödenir. Bu maddenin yürürlüğe girdiği tarihten önce başvuru yapıp dava açmamış olanların başvuruları, bu maddenin yürürlüğe girdiği tarihte yapılmış sayılır. Bu fıkra kapsamında ödenecek toplam ikramiye tutarı hiçbir şekilde 100 Türk lirasının altında olamaz.İzmir Avukati

Görülmekte olan davalarda ayrıca bir başvuru şartı aranmaksızın bu maddenin yürürlüğe girdiği tarihten itibaren üç ay içerisinde, dava öncesi yapılan idari başvuru tarihinden itibaren işleyecek kanuni faiziyle birlikte hesaplanacak tutar birinci fıkra hükümlerine göre ödenir. Mahkemelerce, bu maddenin yürürlüğe girdiği tarihten önce açılmış davalarda davanın konusuz kalması sebebiyle karar verilmesine yer olmadığına karar verilir. Yargılama giderleri idare üzerinde bırakılır ve vekalet ücretinin dörtte birine hükmedilir. Ayrıca, ilk derece mahkemelerince verilen kararlar hakkında Sosyal Güvenlik Kurumunca kanun yollarına başvurulmaz ve bu maddenin yürürlüğe girdiği tarihten önce yapılan itiraz veya temyiz başvurularından vazgeçilmiş sayılır. İzmir Avukatı

İKRAMİYENİN YOLU AÇILDI

Geçen hafta Meclis’ten geçen torba yasa birçok kesime müjdeler verirken memur emeklilerinin ikramiye yolunu da açtı.

400 BİN MEMUR EMEKLİSİNE EK İKRAMİYE

Böylece 30 yıldan fazla hizmeti olan ancak ikramiyesini 30 yıl üzerinden alan 400 bin memur emeklisine ek ikramiye ödenecek.

PEKİ NASIL ALACAKSINIZ?

Yasanın Resmi Gazete’de yayını ile birlikte 1 yıl içinde başvuranlar ikramiyelerini alacak. Üstelik 7 bin 500 liralık kısım 3 ay içinde ödenecek. İşte sorularla ikramiyeyi alma yolu..

1)DÜZENLEME KAÇ KİŞİYİ KAPSIYOR KİMLERE VERİLECEK?

Ek ikramiye toplam 408 bin memur emeklisini kapsıyor. 30 yıldan fazla hizmet süresi olmasına karşın, 30 hizmet yılı üzerinden ikramiye almış olanlara, kalan her tam hizmet yılı için ek ikramiye ödenecek. Örneğin; 40 yıl çalışan bir emekliye, 30 yıl üzerinden para aldığı için kalan 10 yıla ilişkin ödeme yapılacak.

2)NASIL HESAPLANACAK?

Ödemeler, görevden ayrılma tarihindeki emekli keseneğine esas aylık unsurları üzerinden aylığın başlangıç tarihindeki katsayılar ve emekli ikramiyesi ödenmesine esas hükümler dikkate alınarak hesaplanacak. Tutarlar kişiden kişiye değişecek. 30 yılın üzeri hizmet ne kadar fazlaysa ve emeklilik tarihi 7 Ocak 2015’e ne kadar yakınsa ikramiye farkı da o kadar yüksek olacak. Yıllık yaklaşık 4 bin liraya varan ödemeler söz konusu olacak.

3)NE ZAMAN BAŞVURULACAK?

Düzenlemenin Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan tarafından onaylanıp Resmi Gazete’de yayımlanmasıyla birlikte başvuru süreci başlayacak.

4)BAŞVURU İÇİN SÜRE SINIRI VAR MI?

Hak sahiplerinin, yasanın yürürlüğe girdiği günü takip eden 1 yıl içinde başvurması gerekiyor

5)NEREYE BAŞVURULACAK?

Başvuru adresi Sosyal Güvenlik Kurumu olacak.

Paylaşımlarımız ile ilgili yorumlarınız bizim için değerlidir.

%d blogcu bunu beğendi: