Yazılarımız

İstinaf

Adliyelerde Normalleşme Dönemi 1 Haziranda Başlıyor

T.C.HÂKİMLER VE SAVCILAR KURULU Sayı : 87742275-010.07-0076-2020 29/05/2020Konu : Yeni Normale Dönüş Eylem Planının BelirlenmesiDAĞITIM YERLERİNEKüresel bir krize dönüşen COVİD-19 salgın hastalığı ile mücadele etme ve kamu sağlığının korunması amacıyla, tüm dünyada olduğu gibi, ülkemizde de birtakım önlemler alınmış, Bilim…

Ceza Hukuku

Koşullu Salıverilme – Şartlı Tahliye Şartları Nelerdir?

Koşullu Salıverilme (Şartlı Tahliye) Nedir? Şartlı tahliye, diğer bir deyişle koşullu salıverilme; hapis cezasının bir kısmını cezaevinde “iyi halli” geçiren hükümlünün cezasının kalan kısmını cezaevi dışında denetim altında tutulmak suretiyle şartlı olarak infaz etmesine olanak sağlayan bir infaz hukuku kurumudur (5275…

Hsyk Kararları

Hsyk’dan Yeni Coronavirüs Düzenlemesi: “Tutuklu ve Acil İşler Dışındaki duruşma ve Keşifler 30.04.2020 Tarihine Kadar ertelendi”

Hsyk Kararını aşağıda bilgilerinize sunuyoruz. Peki bu karar ne anlama geliyor?            Bu karar, 30.04.2020 tarihine kadar, tutuklu sanığı bulunan ceza davalarının duruşmaları ve acil sayılan işler dışındaki tüm davaların duruşmalarının ve keşiflerinin ertelenmesi anlamına geliyor.…

Af Yasası Kimleri Kapsıyor

Af yasası Kimleri Kapsıyor?

CEZA İNDİRİMİ DETAYLARI NELER? Ceza ve Güvenlik Tedbirlerinin İnfazı Hakkında Kanun, İnfaz Hâkimliği Kanunu ve Türk Ceza Kanunu ile Ceza Muhakemesi Kanunu olmak üzere toplam 10 farklı kanunda değişiklik yapılması ile ilgili detaylar belli oldu. Edinilen bilgilere göre değişiklikler ile…

Ortaklığın Giderilmesi Davası

Muris Muvazaası Sebebiyle Tapu İptal ve Tescil Davası

MUVAZAA: Muvazaa, tarafların anlaşmak suretiyle iradelerinde bilerek ve isteyerek meydana getirdikleri bir uygunsuzluk halidir. Muvazaada tarafların esas amaç ve niyetleri, görünürdeki sözleşmenin hukuki sonuçlarını doğurmaması ve bu yolla üçüncü kişilerin aldatılmasıdır. Taraflar gerçek iradelerine uymayan görünürdeki bir sözleşme için anlaşmakta…

Muvazaalı Boşanma

Muvazaalı Boşanma İddiasıyla Anne-Babanız üzerinden Bağlanan Maaş Sgk Tarafından Geri İstendi İse Ne Yapmalısınız?

Sosyal güvenlik Kurumu, Sigortalı anne veya babanın vefatından sonra bekar kız çocuklara talep halinde maaş bağlamaktadır. Bu maaşı alabilmek için, EVLİLİKLERİ FİİLEN DEVAM ETMESİNE RAĞMEN YANİ AYNI EVDE YAŞAMAYA DEVAM ETMELERİNE RAĞMEN, RESMİ OLARAK BOŞANMAKTA VE SGK DAN BU ŞEKİLDE…

Ceza Hukuku

Yargıtay 16. Ceza Dairesince Belirlenen 14 “Fetö-Ankesörlü Telefon-Ardışık Arama” Kriteri

………….. “Somut olayda, ayrıntıları ilgili bölümde açıklanan FETÖ/PDY terör örgütünün iletişim yöntemi olarak ankesörlü/sabit hatlardan periyodik veya ardışık aramalar yaptıkları yönündeki tespitlerden sonra, soruşturma makamlarınca başlangıç soruşturması kapsamında ve CMK’nın 160/1 maddesinin verdiği yetkiye dayanarak yapılan araştırmalar sonucunda; FETÖ/PDY terör…

Elektronik tebligat

Elektronik Tebligat Ne Zaman Yapılmış Sayılır?

Baktığımız bir idari davanın gerekçeli kararını e-tebligat olarak aldım. 7201 sayılı Tebligat Kanununun “Elektronik tebligat” başlıklı 7/a maddesinde: “Aşağıda belirtilen gerçek ve tüzel kişilere tebligatın elektronik yolla yapılması zorunludur. …….Elektronik yolla tebligat, muhatabın elektronik tebligat adresine ulaştığı tarihi izleyen beşinci…